Artículos

El 10 de mayo el Bloque Nacionalista Galego (BNG) celebró una Asamblea Nacional extraordinaria, a la que asistieron en torno a 2.400 delegados, convocada a raíz de la dimisión de toda la executiva nacional ante el fracaso electoral en las autonómicas de marzo pasado. La asamblea, que eligió a Guillerme Vázquez (UPG) como nuevo portavoz nacional, colocó en los máximos órganos de dirección, de forma muy mayoritaria, a los sectores que hasta ahora ya dirigían el Bloque.

! Fronte a obcecación da patronal, extender o conflicto a toda Galiza! Esta loita podémola gañar!

El pasado 14 de marzo, toda la executiva nacional del BNG dimitía y convocaba una asamblea extraordinaria para elegir a una nueva dirección. Los malos resultados electorales del pasado 1 de marzo precipitaron la crisis, que en realidad venía gestándose en el tiempo.

En 2005, la izquierda conseguía desalojar de la Xunta de Galicia al PP, encabezado por el mismísimo Manuel Fraga. Ahora, solamente cuatro años más tarde, el PP recupera la Xunta. Y esto con una participación histórica: el 70'46%, tres puntos porcentuales más que en 2005. Estaba generalmente aceptado que una participación alta favorecía a la izquierda y una participación baja, a la derecha. Ahora ocurrió lo contrario. ¿Qué explicación tiene?

El próximo 1 de marzo se celebran elecciones autonómicas en Galiza. Hace cuatro años, los jóvenes y los trabajadores protagonizamos un cambio histórico, al situar al frente del gobierno gallego a la izquierda, rompiendo así con casi un cuarto de siglo de gobiernos de derechas. Pero, en realidad el nuevo gobierno no ha resuelto ninguno de los problemas fundamentales a los que se enfrentaba la clase trabajadora gallega.

En 2007, os obreiros do metal da provincia de Pontevedra deron unha demostración da forza da clase obreira, do poder que teñen os que realmente traballan e producen. As dúas folgas do metal (en 2006 por un convenio xusto e en 2007 polo cumprimento dese mesmo convenio) alcanzaron en Vigo cotas de mobilización e apoio popular realmente impresionantes. Isto, evidentemente, asustou á patronal, que via como os seus ataques non iban ser tan fáciles de impor como pensaban. Ese é o verdadeiro motivo polo que agora lanzan ós seus lacaios da xustiza (tan "independente" como sempre) en contra do movemento obreiro. A intención é clara, que os traballadores esteamos asustados e non nos mobilicemos. Pero non o conseguirán.

 

Tenemos conocimiento de que la policía ha realizado una denuncia contra 3 estudiantes de Pontevedra (estudiantes todos de bachillerato y ciclos formativos) y contra el portavoz del S.E en Galiza, (multado por legalizar la manifestación) acusados de un supuesto corte de tráfico una vez finalizada la manifestación de estudiantes que nuestra organización convocó el pasado día 13 de noviembre en la ciudad de Pontevedra. PARTICIPA EN LA CAMPAÑA Y ENVÍA TU RESOLUCIÓN DE PROTESTA.

Nos últimos anos estamos asistindo a unha ofensiva brutal por parte da burguesía contra os gastos sociais e os dereitos dos traballadores, recortes en educación, sanidade pública, precarización do traballo, privatizacións, etc. Tódalas conquistas sociais acadas polo movemento obreiro están a ser desmanteladas.Acaban de aprobar a ampliación da xornada laboral a 65 horas, que só deixará tempo para durmir e comer, voltando ó século XIX. Neste marco encadramos Boloña, que se suma a lista de ataques contra a educación pública e que ten un único fin: deixar ós fillos dos traballadores fóra da universidade para convertelos en carne de explotación no mercado laboral, regalando a universidade pública ás grandes empresas e bancos.

Os dirixentes sindicais teñen que pasar á ofensiva

A recesión chama ás portas, tamén en Galiza. A patronal prepárase para pasar as facturas da crise ós traballadores e traballadoras. A Xunta amósase moi receptiva ante as demandas dos empresarios. Os dirixentes sindicais non moven ficha de cara a defender os empregos e as condicións laborais. Que pode facer o movemento obreiro fronte a esta seria ameaza?

A clase traballadora galega fronte á crise económica. Os dirixentes sindicais teñen que pasar á ofensiva

Los Sindicatos UGT, CCOO y CIG no responden al ruego de defender la lucha

O pasado 7 de Maio tivo lugar unha exitosa manifestación en Compostela en contra dos plans do ministerio de Fomento de eliminar o Tren Rexional que fai o traxecto Vigo-A Coruña.

A rápida implantación do Sindicato de Estudantes na Universidade de Santiago de Compostela exprésase tamén no terreo electoral

 

El Ministerio de Fomento ha previsto eliminar todos los trenes regionales de Galicia a raíz de la entrada en funcionamiento del AVE. Los primeros pasos hacia la  desaparición de estos trenes será la eliminación progresiva de una serie de estaciones y paradas, empezando de inmediato con la supresión de la estación de Portas y siguiendo con las de Catoira, Pontecesures y Padrón; a día de hoy, incluso Vilagarcía de Arousa no tiene asegurada una parada del nuevo Tren de Altas Prestaciones, mal llamado AVE atlántico, mucho más lento que éste pero igual de caro; el precio del billete oscilará entre 2,5 y 3,5 veces más que el actual regional.

 "A ÚNICA OPCIÓN PARA IU É DEFENDER UN PROGRAMA DE TRANSFORMACIÓN SOCIAL"

xaquin.jpgXaquín García Sinde, vinculado desde hai máis de vinte anos á Corrente Marxista EL MILITANTE, é un traballador e sindicalista de CCOO nos estaleiros ferroláns, onde foi membro do Comité de Empresa. Representou ó Sector Crítico en diversos órganos de dirección do sindicato, entre eles a Comisión Executiva de CCOO de Galicia. Nestas eleccións, é o nº 3 de IU na Coruña.

O xoves pasado tivo lugar unha masiva asemblea de estudantes na facultade de Historia, para discutir en que consisten os plans de Boloña e como loitar contra a súa aplicación. O cabreo e a disposición a loitar eran evidentes. Todo indica que podemos estar ante un novo estoupido na universidade de Compostela, similar ó de 2001, en contra da LOU.